historia_smarta - Serwis samochodowy Auto Edmar

Firma przyjazna marce
Auto Edmar M. Lenard E.Sztuce vel Stuzmania Sp.j.
21-040 Lublin
ul. Inżynierska 8J
tel/faks: 81 749 86 10
email: serwis@autoedmar.pl
NIP 946-257-45-04
Regon 060452729

Serwis czynny: Poniedziałek - Piątek
od godziny 8.00 do godziny 17.00
Przejdź do treści
Smart ForTwo pierwsza generacja
Historia marki SMART

Smart to jedna z najmłodszych marek samochodowych obecnych na rynku. Powstała w 1994 roku, a jej nazwa pochodzi od pierwszych liter założycieli (Swatch - producenta zegarków i Mercedes) oraz słowa art (sztuka). Początek sprzedaży pierwszego Smarta miał miejsce w 1998 r.

Marka Smart, choć jest pod skrzydłami jednego z najstarszych koncernów, to sama nie posiada zbyt długiej historii. Pomysłodawcą jej stworzenia był szwajcarski biznesmen, Nicolas Hayek. Był on założycielem i właścicielem firmy produkującej zegarki Swatch.



W 2006 roku została wprowadzona do sprzedaży trzecia generacja modelu ForTwo. Samochód został całkowicie odmieniony, lecz zdania na temat tych przemian są mocno podzielone.

Fabryka samochodów powsta³a w Lotaryngii, natomiast silniki s¹ montowane w Berlinie.

Pierwsze samochody marki Smart zjecha³y z taśmy ju¿ w 1998, a Mercedes przy tej okazji przej¹³ od Hayeka resztê udzia³ów w firmie.
Na rynku pojawi³y siê ca³kowicie nowe, niszowe samochody miejskie. Smart by³ dostêpny w trzech modelach: ForTwo, ForFour oraz Roadster (nie licz¹c wersji kabrio). Produkcja tych dwóch ostatnich modeli zosta³a zawieszona, z powodu coraz wiêkszych k³opotów finansowych, z jakimi boryka³a siê marka.Piêæ lat później zmieniono nazwê firmy i logo. Dotychczasowy MCC smart zosta³ przemianowany na smart GmbH. Zmiana nazwy mia³a umo¿liwiæ firmie rozwój i mo¿liwośæ istnienia na nieogranicznonych obszarach rynkowych. Przy okazji zmiany logo na rynek wszed³ nowy slogan \"open your mind\". Nowe logo to kombinacja dotychczasowego tym razem z nowym piktogramem.

Smart ForTwo po "lifcie"
Smart ForTwo trzecia generacja

Na pocz¹tku lat dziewiêædziesi¹tych przedstawia³ on swoje propozycje niemal ka¿demu z koncernów, szukaj¹c firmê która wyda³aby na świat zaprojektowany przez niego samochód. Zgodnie z za³o¿eniami mia³ to byæ pojazd dla dwóch osób z baga¿nikiem pozwalaj¹cym zmieściæ nie wiêcej ni¿ siatkê zakupów, bêd¹cy przy okazji tani i bezpieczny. Po kilku latach prób do jego pomys³u uda³o siê przekonaæ koncern Daimler-Benz. Powsta³a specjalna spó³ka, a konstrukcj¹ samochodu zajêli siê in¿ynierowie Mercedesa.


W kwietniu 2003 w sprzeda¿y pojawi³a siê druga generacja modelu ForTwo. Postawiono w nim na zmianê jednostek napêdowy oraz modyfikacje w obrêbie zawieszenia. Powiêkszono listê dostêpnych opcji wyposa¿enia.
Druga generacja ForTwo zosta³a wyposa¿ona w standardzie w system ESP i ABS z EBD. Komfort jazdy poprawiono poprzez zastosowanie bardziej miêkkich amortyzatorów.

Smart ForFour
Smart Roadster
Smart Crossblade
Wróć do spisu treści
----- Strona glowna ----- podstrony